بازخورد دوره‌های تخصصی کاربردی

  • یوسف مهرداد

شرایطی به وجود آمد تا پس از سپری شدن مدت نسبتاً طولانی از پایان دوره‌ با شرکت‌کنندگان یکی از دوره‌های تخصصی نشستی داشته باشم. دو پرسش از آنها داشتم و خواهش کردم که پاسخ خود را برایم مکتوب کنند. دو پرسش این بود:
الف: از کدام بخش‌های دوره در کارتان استفاده کردید؟
ب: چه شرایطی لازم است تا بتوانید در انجام کارتان، استفاده بیشتری از آموخته‌ها داشته باشید؟

نمونه‌ای از پاسخ‌ها:
شاید بتوان مهم‌ترین نکته مثبت آن را ایجاد درک درستی در خصوص گام‌های منطقی حل مسأله که احتمال دست‌یابی به راه‌حل مناسب را افزایش می‌دهد، دانست.

آرزو:
چقدر دوست داشتم این دو پرسش را از تمام عزیزانم که طی سالهای متمادی در خدمتشان بودم، بپرسم و پاسخ آنها را بشنوم و مطالعه کنم. نظرات آنها گنجینه‌ای بسیار ارزشمند خواهد بود برای بهبود دوره‌ها.

توسعه ایده:
بهتر است این پرسش را برای هر آن چه که آموخته‌ایم طرح کنیم و پاسخها را تجزیه و تحلیل کنیم.

گزیده:
بر گام‌های برداشته شده و بر مرگ‌های به‌وقوع پیوسته نباید تأسف خورد. هرمان هسه

https://bibalan.com/?p=455
یوسف مهرداد

یوسف مهرداد


کانال تلگرام

نظرات (3)

wave
  • مهدی

    ۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۰:۰۰

    الف: کمابیش از تمام مباحثی که در کلاس بحث شد، در این سالها استفاده کرده ام. درنتیجه باید موجب خوشحالی باشد که مباحثی که انتخاب کرده بودید اینقدر کارا بودند و همینطور من در شرایطی بودم که بتوانم از آنها استفاده کنم. پس بر هرکدام اینها شکری واجب!

    ب: در این باره آنقدر حرفهای اینچنینی و آنچنانی زده اند و می زنیم که ترجیج میدهم سکوت کنم، بشنوم و هر وقت به نتیجه واضحی رسیدم – بعدترها – جواب بدهم.

    پی نوشت: همیشه دوست داشته ام وقتی در درسهای یک آدم بزرگ (!) مینشینم، استاد خودش را با شرایط من تطبیق ندهد!

    شاگرد شما در کلاس OOAD موسسه فراتر از دانش

    پاسخ
  • امیر جلیلی

    ۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۰:۰۰

    سلام استاد..

    ۱: از حدود ۲ سال قبل تا کنون تقریبا از تمامی مباحث موجود در RUP که در کلاس بحث شده بود استفاده کردم. اگرچه استاد گرامی عدم وجود علاقه در مدیران و عدم وجود درک آنها از این مباحث و اغلب بیان جمله (مفیده اما ما وقتش رو نداریم) و یا افتادگی صورتشان به نشانه عدم رضایت, همیشه مثل یک عنصر بازدارنده در مورد استفاده از مباحث RUP بوده, اما سعی کردم همیشه متقاعدشون کنم که این به نفعشون هست و بالاخره یه جورایی ازش استفاده کردم.

    ۲: من فکر میکنم در دوره ما اینکه گفتید بریم و روی یک پروژه واقعی کار کنیم خوب بود اما مطمئنا باید با برگزاری دوره ها و بیان نتایج آماری ,مدیران رو به این باور رسوند که استفاده از مدیریت پروژه و مدیریت نیازمندی ها و در یک کلام عدم باز کردن ویژوال استدیو و امثالهم در بدو امر , به نفع خودشون هست. این باعث خواهد شد که مهندسان نرم افزار هم بتونن از آموخته های خود استفاده بهتر و عملی تری بکنند.

    اما استاد فکر میکنم حتی گاهی شاید موضوع همیشه مربوط به مدیران و سیاست گزاران واحد های نرم افزار نباشه و خود افراد شرکت کننده در دوره هم حال و حوصله و یا وقت استفاده از آموخته هاشون رو هم نداشته باشن. یه نظر من باید دانش آموزندگان با ارائه آمار و ارقام و مستندات به این باور برسند که در صورت عدم استفاده از آموخته هاشون ممکنه از چه جهاتی متضرر بشوند و این در ذهنشون نهادینه بشه.

    پاسخ
  • الی

    ۸ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۰:۰۰

    مطلب قابل تاملی بود
    منم خیلی پیش آمده که به کلاس رفتم و فقط تمرین های سر کلاس را انجام دادم و تمام
    ولی اگه شما در رابطه با اینکه چه طور از دانش خود استفاده کنیم و یا چگونه کتاب بخوانیم و یااصلا یک اصول را جهت خواندن و به کار گیری دانش بیان کنید خیلی بهتر از این است که انتقادی را بگذارید که همه به گونه ای با آن درگیر بوده و از آن مطلع اند
    با تشکر از شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خروج از جستجو کلید ESC را بفشارید