درد دل یک مهندس نرم افزار

  • یوسف مهرداد

به نقل از وبلاگ رادمان:
«اصل خبر را در اینجا بخوانید.
قصه امروز و دیروز نیست اما “ما” فعالان بخش خصوصی در زمینی بازی می کنیم که داور آن خودش تیم دارد و قوانین را به نحوی وضع می کند که به نفع تیم خودش باشد و آنوقت از ما می خواهد که نه تنها در ان بازی ناعادلانه شرکت کنیم بلکه با تیم خودش هم رقابت کنیم!

تنها در حوزه منابع انسانی:
-به نظر شما آیا این بی طرفی است که مالیات بر حقوق کارکنان دولت ثابت است، اما مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی تصاعدی محاسبه می شود؟
-به نظر شما آیا این بی طرفی است که دولت برای سال جدید حقوق کارکنان خودش را افزایش ندهد اما حقوق کارکنان بخش خصوصی را حداقل ۱۵% اضافه کند؟
-به نظر شما این انصاف است که دولت عیدی کارکنان خودش را یک رقم ثابت ۳۰۰ هزارتومان اعلام کند اما عیدی کارکنان بخش خصوصی حداقل دو برابر حقوق پایه باشد (حداقل حدود ۵۲۰ هزارتومان)؟
-به نظر شما این درست است که در سال جدید شرکتهای دولتی برخی خدمات خود -مانند نهار- را حذف کرده اند اما در بخش خصوصی نه تنها کمک هزینه های اجباری افزایش پیدا کند بلکه طبق قانون شما اگر برخی خدمات را در یک دوره به کارکنان داده باشید دیگر نمی توانید آن را حذف کنید؟
– به نظر شما …

موارد یکی دو تا نیست، منحصر به این حوزه هم نیست،رانت شرکتهای دولتی و شبه دولتی در مناقصات، تشکیل انحصار و عدم ایجاد شرایط رقابتی و … بگذریم!
غرض گلایه نیست که کار ما از آن گذشته است، فقط طرح این پرسش است که با وجود این همه موانع چگونه انتظار است که خصوصی سازی یک پروژه موفق باشد و سیاست های اصل ۴۴ به درستی اجرا شود.
همین!»
گزیده:

The price of greatness is responsibility. Winston Churchill

https://bibalan.com/?p=378
یوسف مهرداد

یوسف مهرداد


کانال تلگرام

نظرات (3)

wave
  • امین

    ۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ در ۰۰:۰۰

    به نظر من این درد دل یک مهندس نرم افزار نیست بلکه درد دل یکی از سهامداران یه شرکت خصوصیه نرم افزاریست که توی سود شرکت شریکه.

    پاسخ
  • امین

    ۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ در ۰۰:۰۰

    البته یادم رفت بگم که گزیده هاتون عالین.
    ممنون

    پاسخ
  • پویا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ در ۰۰:۰۰

    سلام
    مطلبی که نوشته شده را نمی توان از زبان یک مهندس نرم افزار بلکه از زبان کار فرما باید دانست،نکته ای که وجود دارد این است که این گلایه، گلایه از یک معمول نه علت است.نکته دیگر هم عدم نویسنده اطلاع از مجموعه ای از مزایای بخش دولتی است که هیچ گاه در بخش خصوصی وجود ندارد.
    اولا که دولت در حال آزمون فرمول و نحوه محاسبه جدید برای افزایش حقوق کارکنان است که بصورت آزمایشی در چند وزارتخانه در حال استفاده است.
    دوما در بخش دولتی همیشه مزایا و اضافه کارها-بدون وجود اضافه کار واقعی- وپاداشهای بدون دلیل با دلیل است که عموما حقوق کارمندان دولت را نسبت به اصل آن چند برابر می کند.
    کارفرمای محترمی که این مطلب را نوشته است تنها افزایش دستمزدها را می بیند و نمی بیند که حتی با این افزایش دستمزد کیفیت زندگی کارمندان بخش خصوصی مانند کیفت زندگی سال قبلشان نیست و وجود این افزایش معلول عامل پرقدرت تری با نام نابسامانی اقتصادی در کشور است که دولت با انداختن این توپ در زمین کارفرمای بخش خصوصی بار آن را از دوش خود بر می دارد.
    کمی واقع بینی و انصاف در چنین تعاملاتی ما را به عنوان دستاندرکاران بخش خصوصی در مقابل عوامل فشار بیرونی منسجم تر می کند.
    منصف تر باشیم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خروج از جستجو کلید ESC را بفشارید