دنبال چه می‌گردی! (طراحی)

  • یوسف مهرداد

سخنران در ابتدای سخنرانی‌اش گفت: یکی از کارهای من انجام مصاحبه‌ی فنی است. کاری که خیلی دوست دارم. …. و یکی از پرسش‌های مورد علاقه‌ام در جلسه‌ی مصاحبه این است: در یک طراحی خوب، شما دنبال چه می‌گردید؟ [شما چه ویژگی‌ها و معیارهایی را هنگام ارزیابی و سنجش کیفیت یک طراحی مد نظر قرار می‌دهید؟]

سپس از شرکت‌کنندگان خواست که به این پرسش پاسخ دهند و آنها پاسخ دادند:
– آزمون
– فهمیدن آسان
– یکپارچگی و یک‌دستی
– انگیزه (دلایل طراحی)
– ساده بودن
– اعتمادپذیری
– کامل بودن
– آسان یادگرفتن

و بعد ادامه داد:
ما موضوعات و ایده‌های بسیار خوبی داریم مانند SOLID وDRY وDesign by Contract وSmall Methods و … که کمک می‌کنند تا خوب طراحی کنیم. اما من دنبال یک موضوع پایه‌ای‌تر و بنیادی‌تر در طراحی نرم‌افزار هستم.
و بعد ادامه داد …

حالا این پرسش را از خود بپرسیم و به آن فکر کنیم: طراحی خوب از نظر ما چگونه است؟ و توجه داشته باشیم که پاسخ ما باید پایه‌ای و بنیادی باشد!

اگر علاقه‌مند بودید پاسخ خود را برای من بفرستید.

گزیده:
آیا شما هم از این نوع چابکی که کلا در مورد پذیرش و پیروی از یک‌سری واژگان مدشده، رسوم و تشریفات،‌ و پوسترهای انگیزشی است خسته شده‌اید؟
جیم وایریک (Jim Weirich)

https://bibalan.com/?p=4312
یوسف مهرداد

یوسف مهرداد


کانال تلگرام

نظرات (1)

wave
  • مهرداد تابش

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ در ۲۱:۵۹

    بنظرم قبل از جواب دادن به این سوال باید حوزه و مکان و زمان استفاده آن طرح باید مشخص شود که بتوان پاسخ دقیق تری داد با این حال بنظرم هسته طراحی باید بدون مرگ باشد و جزئیات ان نیز متغیر باشد. اکثر اصول و قواعد دلیل وجودشون برای رسیدن به این دو نیاز است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خروج از جستجو کلید ESC را بفشارید