ضرورت بکارگیری مدل بومی SPCOM توسط پیمانکاران پروژ ه های فناوری اطلاعات

  • یوسف مهرداد

آقای مهندس حامد عادلشاهیان از دوستان بسیار خوبی است که دوستی با ایشان مایه مباهات است.به لطف خانم دکتر تقی‏یاره و به امر ایشان،بهآقای عادلشاهیان در انجام پروژه کارشناسی ارشدشانمشاوره می‏دادم. امروز دنبال مطلبی می‏گشتم که دیدم مقاله ایشان در سایتی قرار داده شده است. خلاصه مقاله و آدرس آن را در ادامه آورده‏ام.

در حوزه مهندسی نرم‏افزار، تا آنجایی که اطلاع دارم، تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در زمینه مدیریت و علوم انسانی مرتبط با آن کمتر در ایران صورت می‏گیرد و اصولاً انجام آن در ایران بسیار سخت است. شجاعت خانم دکتر در قبول و انجاماین پروژه واقعاً تحسین برانگیز بود. آقای دکتر خسروی در دفاعیه پروژه بیانات جالبی داشتند. ایشان گفتند که مندرابتدایسئوالاتم یک جمله مثبت و تشکر آمیز می‏گویم و بعد شروع به بیان سئوالات و ایرادات از دید خودم می‏نمایم. ولی این بار می‏خواهم این کار را قلباً انجام دهم.

امیدوارم که خانم دکتر و آقای عادلشاهیان بتوانند موضوع پروژه را ادامه و آن را تکمیل‏تر نمایند، چرا که یکی از نیازهای اصلی جامعه نرم‏افزاری ما حوزه موضوع پروژه است.

عنوانمقاله: ضرورت بکارگیری مدل بومی SPCOM توسط پیمانکاران پروژ ه های فناوری اطلاعات

خلاصه مقاله:
در حال حاضر انجام پروژه های فناور ی اطلاعات و نرم افزار یکی از مهمترین دغدغه های هر کشور بوده، که این موضوع حرکت به سوی کاربرد مدل ها و استانداردهای مدیریتی این پروژه ها توسط پیمانکار ان را ضروری می نماید. در این تحقیق اهمیت و جایگاه کنترل و پایش در مدیریت پروژه های مذکور مورد بررسی قرار گرفته و با معرفی اجمالی مدل بومی کنترل و پایش پروژه های نرم افزاری (SPCOM) -طراحی شده درمرکز رشد دانشگاه تهران – به ضرورت کاربرد این مدل می پردازد. دلایل این ضرورت در پنج سطح مختلف که شامل انجام، مدیریت،ا ستانداردسازی، مدیریت کمی و بهینه سازی فرآیندهای کنترل و پایش است، به تفصیل شرح داده شده و خصوصیات و موفقیت های پیمانکاران، در هر سطح این مدل بیان گردیده است.

https://bibalan.com/?p=47
یوسف مهرداد

یوسف مهرداد


کانال تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خروج از جستجو کلید ESC را بفشارید