چرا بیشتر کارمندان‌ از شغل خود ناراضی هستند؟

  • یوسف مهرداد

نگاه دقیق و نافذی به کارمندان‌تان بیندازید.
آیا می‌دانید امروزه نزدیک به هشتاد درصد از کارمندان آماده واگذاری منصب‌ها و بیرون‌رفتن از کار فعلی‌شان هستند؟ به گفته یک سایت جدید در زمینه نظرسنجی (یعنی‌سایت Monster.com)، تقریبا نیمی (۴۲ درصد) از کارمندان از شغل‌های کنونی‌شان ناراضی هستند و درصد عظیمی از آنها (۸۱ درصد) برای به چنگ آوردن شغلی در سال جدید برنامه دارند.
سایت مذکور از کارمندان نظرسنجی کرده است تا دریابد چه چیزی آنها را به جست‌وجوی شغلی تازه ترغیب کرده است و تا چه حد در خصوص پیداکردن یک شغل جدید مطمئن هستند.
به نحو غافلگیرکننده‌ای، نتایجی که به‌دست آمده نشان نمی‌دادند که اثرات دوام رکود اقتصادی بر کارمندان سنگینی کرده باشد؛ بلکه به نحو بهت‌آوری، ۷۹ درصد از کارمندان پاسخگو در این بررسی و ۷۴ درصد از آنهایی که بیکار بودند ــ در مورد انتظارات‌شان برای یافتن شغلی تازه برای سال آینده خوش‌بین و دلگرم بودند.
نتایج همچنین نشان می‌دهند که ۵۶ درصد از آنها برای شغلی تازه می‌ستیزند، ۷۴درصد می‌گویند نمی‌توانند شغلی را که دقیقا با تجربیات و قابلیت‌های‌شان جور باشد پیدا کنند و ۳۸ درصدشان باور دارند که مدیران ارزش مهارت‌ها و تجربیات آنها را درک نمی‌کنند.

اما چه عاملی کارمندان را برمی‌انگیزد که به دنبال جای تازه‌ای برای درآمدزایی باشند؟ در اینجا مواردی را ذکر می‌کنیم که آنها گفته‌اند و یقینا می‌توانید از پاسخ‌های‌شان بیاموزید.

۱. مسائل مالی
تقریبا اکثرا (۹۶ درصد) دستمزد را یک دلیل مهم برای جست‌وجوی شغلی تازه در نظر داشته‌اند و ۳۲ درصد می‌گویند، «حقوق و مزایای بالاتر» دلیل اولیه این است که چرا به دنبال شغل دیگری هستند.

۲. پوشش امنیتی
۹۵
درصد از کارمندان می‌گویند به دنبال شغلی هستند که امنیت شغلی بیشتری داشته باشد و ۲۶ درصد می‌گویند که همین دلیل «اصلی»‌شان برای پیداکردن شغلی تازه است.

۳. رعایت احترام
موضوعات غیرملموس و ناپیدا، عوامل مهمی در جست‌وجوی شغل محسوب می‌شوند. ۹۷ درصد از کارمندان می‌گویند: «احترام و قدردانی» عوامل تعیین‌کننده‌ای در یک شغل جدید هستند.

۴. جست‌وجوی کامیابی
تقریبا همه (۹۷ درصد) کارمندانی که پاسخگوی این نظرسنجی بودند، می‌گویند که توانایی به کار بستن مهارت‌هایشان و احساس کامیابی از آنچه انجام می‌دهند، عوامل مهمی در انتخاب یک شغل تازه محسوب می‌شوند.
به‌علاوه، ۲۷ درصد از آنها می‌گویند: دلیل اصلی اینکه دنبال شغلی تازه هستند این است که دوست دارند احساس کامیابی بیشتری کنند و ۲۷ درصد دیگر هم می‌گویند دلیل اصلی‌شان برای جست‌وجوی یک شغل جدید، یافتن انطباق تازه‌ای با مهارت‌هایشان است.

۵. انعطاف‌پذیری
در حالی‌که از هر ده کارمند جوینده کار چهار نفر می‌گویند: «برنامه‌های کاری منعطف و گزینه دورکاری برای کار از منزل در انتخاب شغل جدید مهم هستند»، اما در واقع و در مقیاس کلان، این عوامل بسیار کمتر از بسیاری از عوامل دیگر تاثیرگذار هستند.

۶. تعهدات کارمندی
این مورد از نظرسنجی‌های این سایت اخذ نشده است بلکه از مطالعه‌ای استخراج شده که موسسه گالُپ انجام داده و درباره این موضوع است که «هفتاد درصد از کارگران آمریکایی فاقد تعهد راستین در قبال کارشان هستند.»

مرجع: دنیای اقتصاد

گزیده:

“Human resources are like natural resources; they’re often buried deep. You have to go looking for them, they’re not just lying around on the surface. You have to create the circumstances where they show themselves.” ― Ken Robinson

https://bibalan.com/?p=655
یوسف مهرداد

یوسف مهرداد


کانال تلگرام

نظرات (1)

wave
  • موج

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۰:۰۰

    خیلی وقت بود که وبلاگتون را از طریق ریدر دنبال می کردم، امروز قسمت شد اومدم تو خود سایت. ظاهرش خیلی فرق کرده و خیلی هم دلنشین تر شده!
    فقط این قسمت درباره سایتتون مثل اینکه خالی است و کد -BlogAbout- نشون میده!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خروج از جستجو کلید ESC را بفشارید