لذت نوشتن (بخش اول)

  • یوسف مهرداد

پیش‌گفتار
آن چه می‌خوانید مقدمه‌ی جلد دوم کتاب «اصول و روش کاربردی اسکرام» است که در مراحل نهایی انتشار قرار دارد. امیدورام این نوشته، بخشی از احساس مرا به نرم‌افزار که آن را «لذت توسعه‌ی نرم‌افزار» می‌نامم نشان دهد. [این جمله را همیشه به یادبرنامه‌ی «لذت نقاشی» از «باب راس» می‌گویم].
این متن، گفتگوی صمیمانه‌ی من با خوانندگانی بزرگ‌منشی است که افتخار دیدارشان را نخواهم داشت. برای همه‌ی آنها شادی، تندرستی و پیروزی آرزومندم.

مقدمه‌ی مترجم
این کار با همراهی یک تیم سه نفره انجام شده است. کار کردن با این عزیزان (آقای علی‌رضا اسماعیلی، خانم مریم معصومی‌راد و آقای یاسر کازرونی)، لحظه‌لحظه خاطره و افتخاری بزرگ بود. بدون همراهی آنها، انجام چنین کاری میسر نبود. از دوستان عزیزم، خانواده‌هایشان و خانواده‌ی صبورم سپاسگزارم که با لطف، حمایت و صبوری خود این امکان را برایمان فراهم کردند که این کار را به پایان برسانیم.
از دوست گرامی‌ام، جناب آقای مهندس محمدرضا حدادی، مدیر عامل محترم شرکت برید سامانه‌ی نوین برای حمایت و کمک‌های بی‌دریغشان بی‌نهایت سپاسگزارم.
از عزیزانم آقایان اسد صفری، روح‌الله دلپاک، سهیل صمدزاده، علی حاجی‌زاده‌مقدم و خانم مانا عزیزی و سایر اعضای انجمن چابک ایران که برای ترویج تفکر چابکی و اسکرام در ایران زحمت فراوانی کشیده‌اند، صمیمانه سپاسگزارم و برای این انجمن پویا، آینده‌ای پربارتر از گذشته آرزومندم.
از دانش‌جویان دوره‌ی «متدهای چابک» در مؤسسه‌ی سماتک و همکاران و دوستان عزیزم در شرکت‌های همکاران سیستم، برید سامانه نوین، ارشن، شاتل، دیجی‌کالا، نوآوران امین، پیک‌آسا و سماتک صمیمانه سپاسگزارم و برایشان بهترین‌ها را آرزومندم.

این کتاب به مرد بزرگی تقدیم شده است که زحمات خالصانه، بدون چشم‌داشت و بزرگوارانه‌ی ایشان برای انفورماتیک ایران بر کسی پوشیده نیست. هر چند نیک می‌دانیم که «برگ سبزی است تحفه‌ی درویش» اما «چه کند بی‌نوا، ندارد بیش». امیدواریم این کار باعث شود که نسل جوان جامعه‌ی نرم‌افزاری ما با ایشان بیشتر آشنا شوند و قدردان زحمات ایشان باشند. برای «استاد ابراهیم نقیب‌زاده مشایخ» تندرستی و سرافرازی آرزومندم.

وظیفه‌ی خود می‌دانم از استاد گرامی‌ام جناب آقای دکتر «رامان رامسین» که همواره راهنما و مشوق دلسوزی برایم بوده‌اند، تقدیر و تشکر نمایم و امیدوارم که تک‌تک خوانندگان این کتاب، روزی افتخار حضور در کلاس‌های پربار ایشان را پیدا نمایند. برای ایشان نیز تندرستی و شادکامی آرزومندم.

بی‌شک تشویق‌ها، نقدها و حمایت‌ خوانندگان گرامی پس از چاپ جلد اول کتاب که ما را مورد مهر و محبت خود قرار دادند، بزرگ‌ترین سرمایه‌ی ما برای ادامه این راه بود. از تک‌تک شما خوبان سپاسگزارم.

اطمینان دارم که این کتاب نقش بسیار مهمی در برنامه‌ریزی شرکت‌ها و تیم‌های نرم‌افزاری ایفا خواهد کرد، از این رو مانند آقای رابین «امیدوارم که این کتاب، نور درخشانی برای روشن کردن آینده‌ی شما باشد. در سفر با اسکرام، بهترین موفقیت‌ها را برای شما آرزومندم».

گزیده:

ندارد

https://bibalan.com/?p=1221
یوسف مهرداد

یوسف مهرداد


کانال تلگرام

نظرات (2)

wave
  • محسن تیموری

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵ در ۱۶:۵۸

    خسته نباشید و تبریک به شما، علیرضای عزیز، خانم معصومی‌راد و آقای کازرونی و همه کسانی که در انجام این کار ارزشمند نقشی داشته‌اند و همینطور به کسانی که منتظر جلد دوم کتاب بودند.

    پاسخ
    • یوسف مهرداد

      ۹ مرداد ۱۳۹۵ در ۱۳:۱۱

      محسن جان عزیزم،
      سلام،
      از مهر و محبت شما سپاسگزارم. لطف شما همیشه شامل حال ما بوده است.
      امیدوارم با کمک و راهنمایی افراد باتجربه‌ و بادانشی چون شما، بتوانیم کارهای بهتری انجام بدهیم.
      شاد و تندرست باشید
      یوسف مهرداد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خروج از جستجو کلید ESC را بفشارید