نخستین شماره نشریه شیءگرایی مدار (OOeJ)

  • یوسف مهرداد

به حول و قوه خداوند و به کمک دوستان بالاخره در زمان مقرر نشریه شیءگرایی انتشار یافت.
اگر بخواهم کار انتشار آن را با روشهای تکراری افزایشی (
Iterative and Incremental)مقایسه کنم، شاید خالی از لطف نباشد.

  • زمان انتشار ثابت و غیر قابل تغییر بود . مشابه با روشهای تکراری-افزایشی که هر تکرار از نظر زمانی بسته می‌شود، هرچند برخی از کارها به اتمام نرسیده باشد.
    به عنوان مثال در این نسخه به دلیل آن که هارد کامپیوتر من هفته پیش از کار افتاد و من تمامی نامه‌هایم را از دست دادم، نتوانستم معرفی محصول آموزش
    UML شرکت آشیان را که قولش را به آقای مهندس رضا اکبری داده بودم، به انجام رسانم. هر چند که در سایت شرکتشان نامه‌ای ارسال کردم، ولی هر چقدر منتظر ماندم، جوابی دریافت نکردم. لذا ضمن پوزش از آقای اکبری، این کار در نسخه بعدی نشریه به انجام خواهد رسید. در کنار آن باید به شدت وقت (نداشته‌ام) را صرف تهیه مقاله می‌کردم. دیروقت به منزل می‌رسیدم، تنها با یک سلام به سراغ کامپیوترم می‌رفتم تا مقاله‌ام را آماده کنم. خیلی سخت بود، ولی خوب، انجام شد.
  • تیم تحریریه از تجربه نسخه شماره اول، کلی تجربه آموخت که حتماً در نسخ بعدی بسیار کمک کار خواهد بود. به عنوان مثال به این نتیجه رسیدیم که حتماً باید در جلسات حضوری برنامه‌ریزی و دریافت کارها و ارائه نتایج نهایی آنها صورت گیرد. در روشهای تکراری-افزایشی نیز به همین نحو است. شما در پایان تکرار، کلی مطالب جدید آموخته‌اید که در تکرارهای بعدی به شما در افزایش کیفیت کمک خواهند کرد.
  • همچنین از این شماره به بعد، نتایج نسخه قبلی را ارزیابی و برای نسخه بعدی برنامه‌ریزی خواهیم کرد. همانند این حالت برای روشهای تکراری-افزایشی خواهد بود. در انتهای هر تکرار، تکرار جاری را ارزیابی و برای تکرار بعدی، برنامه‌ریزی انجام می‌دهید.
  • مواجه شدن با ریسکها. تا دلتان بخواهد ریسکها شمشیر از رو بسته، مقابلمان ایستاده بودند. به عنوان مثال در دسترس نبودن مهندس هادی عزیز و دوست‌داشتنی . البته عرض کنم که ایشان یک مقاله بسیار خوب برای نشریه آماده و ارسال نمودند.

به هر حال امیدوارم روز به روز به تعداد دوستانی که آستینها را بالا می‌زنند و آموخته‌ها و تجارب خود را به نوشته مبدل کرده و برایمان می‌فرستند، اضافه شود. عزیزانم، هر چند می‌دانم که نوشتن کار راحتی نیست، ولی سخت‌ترین بخش آن، نوشتن کلمه اول آن است.

چند جمله زیبا:

  • تنها راهی که به شکست می‌انجامد، تلاش نکردن است.
  • خداوند به هر پرنده‌ای دانه‌ای می‌دهد، ولی آن را داخل لانه‌اش نمی‌اندازد.
  • امروز، اولین روز از بقیه عمر شماست.
  • دشوارترین قدم، همان قدم اول است.

حق نگهدارتان

https://bibalan.com/?p=955
یوسف مهرداد

یوسف مهرداد


کانال تلگرام

نظرات (1)

wave
  • حمیده

    ۴ آذر ۱۳۸۵ در ۰۰:۰۰

    با سلام و عرض خسته نباشید.

    به قول خود شما ریسکها مثل بچه غول هستند, اگر باهاشون کاری نداشته باشیم, آنها با ما کار دارند, باید با ریسکها مبارزه کرد!
    ایشالا که نشریه به بهترین نشریه در زمینه نرم افزار تبدیل شود.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خروج از جستجو کلید ESC را بفشارید