یکی از بهترین لحظات کاری

  • یوسف مهرداد

کارهایی که در طول روز انجام می‌دهم، به خصوص بخش فنی آن، قشنگ و دوست داشتنی است.
اما یکی از بهترین لحظاتم در طول روز، زمانی است که با آقای مهندس رهنمافر، متدولوژی بذرافشانی(ITO Seeding) را برای دیگران از دوستان گرفته تا شرکای تجاری و نیز مشتریان ارائه می‌دهیم.
این متدولوژی، هر چند ایده‌های بکری در زمینه تولید نرم‌افزار دارد اما متدولوژی تولید نرم‌افزار نیست، بلکه روشی است جهت حل مشکلات ورود نرم‌افزار و تکنولوژی اطلاعات به سازمان.
این متدولوژی که ماحصل کار همکاران عزیزم در شرکت مدار گسترش فن‌آوری (IT Orbit) است، برگرفته از تجارب بومی و نیز تفکرات علمی و تحت تأثیر نگاه نوینی به رابطه نرم‌افزار و سازمان است.
یکی از مشکلاتی که ما در کشور داریم، ورود تکنولوژی‌هایی است که در اثر تبلیغات وارد کشور می‌شوند و بدون آن که دانش استفاده از آنها و نیز فرهنگ لازم جهت بهره‌گیری از آنها، وارد گردد تنها خود محصول وارد کشور می‌شود. در نتیجه رقابت ما تنها بر سر این است که ما
فلان تکنولوژی را بیشتر می‌دانیم یا تجربه استفاده از آن را داریم. هر از گاهی یکی از اینان، مد روز می‌شود و ما که تمامی نظراتمان مبتنی بر “شنیده‌ها و برداشتهای شخصی” است، آنها را علم می‌کنیم و روز دیگر آن را که در اثر کاربری نادرست، از مد افتاده، دور می‌اندازیم.
اما متدولوژی و روش بذرافشانی (ITO Seeding) به هیچ عنوان این گونه نیست. یعنی این گونه نیست که روشی موجود با رنگ و لعاب به نامی دیگر ارائه شده باشد. از این رو لذت ارائه آن برای من و همکارانم دو صد چندان می‌شود و به خصوص وقتی که همه مخاطبین ما را تشویق به ادامه راهی که در پیش گرفته‌ایم، می‌نمایند و با نظرات تکمیلی خود به بهبود آن کمک می‌نمایند.
خیلی دوست دارم زمانی برسد که شرکت بتواند ایده آن را انتشار دهد تا دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و نیز تیم‌ها و شرکتهای نرم‌افزاری نیز از آن بهره‌مند شده و آن را بهبود داده و به تکامل برسانند و در پروژه‌های بهبود سازمانی از ان استفاده نمایند. تنها مانع سر راه انتشار آن، نداشتن فرصت کافی جهت تهیه منابع قابل ارائه است و نه چیز دیگر.
به امید آن روز.

https://bibalan.com/?p=962
یوسف مهرداد

یوسف مهرداد


کانال تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خروج از جستجو کلید ESC را بفشارید